software libre Vs software privado

jueves, 10 de abril de 2008

La competencia digital en el currículum de Primaria de la CV

Després d’haver llegit els documents, respondrem a les següents qüestions:

a) ¿Què és una “competència” i quines són les competències bàsiques de primaria?

Podriem dir que les competències són un conjunt de sabers i habilitats que els joves han d’apendre i assolir per a poder aconsseguir la seua realització personal.

En el marc de la proposta realitzada per la Unió Europea, s’han identificat 8 competències bàsiques:
1- Competència en comunicació lingüística
2- Competència matemàtica
3- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
4- Tractament de la informació i la competència digital
5- Competència social i ciudadana
6- Competència cultural i artística
7- Competència per apendre a apendre
8- Autonomia i iniciativa personal

b) ¿ En què consisteix la competència “tractament de la informació i la competència digital”?

Aquesta competència consisteix en disposar d’habilitats per buscar, obtindre, procesar i comunicar informació, i per transformarla en coneixement. Incorpora diferents habilitats, que van des de l’accés a la informació fins la seua transmisió en distints suports una volta tractats, incloent la utilització de les Tecnològies de la informació i la comunicació com element esencial per informar-se, aperdre i comunicar-se.

c) ¿Com contribueix l’ària d’educació física a la consecució de la competència “tractament de la informació i la competència digital”?

En l’ àrea d’educació física col•labora, des d’edats primerenques fins a
la valoració crítica dels missatges referits al cos, procedents dels mitjans
d’informació i comunicació, que poden danyar la pròpia imatge
corporal. Des d’esta perspectiva es contribuïx, en certa manera, a la
competència sobre el tractament de la informació i la competència
digital.


d)¿Quins continguts i/o criteris d’avaluació relacionats en la competència digital aparèixen en l’ària d’Educació Física de primaria?

En l’educació física no trobem mols continguts i critèris d’avaluació relacionars en la competència digital, sols trobem aquestos:

2n cicle continguts

En el bloc 1. El cos: imatge i percepció:
Millora de l’orientació espacial i lateralitat a través de l’ús de les
tecnologies de la informació i la comunicació.

3r cicle continguts.
En tots els seus blocs de continguts:
Ús de les tecnologies de la informació i la comunicació com a
mitjà per a demanar informació, elaborar documents i fomentar un
esperit crític amb relació a l’àrea.

Criteris d’avaluació

Usar les tecnologies de la informació i la comunicació de
forma cooperativa i amb sentit crític per a obtindre informació relacionada
amb l’Educació física, i per a establir intercanvi d’opinions amb
l’alumnat d’altres centres docents.

Hi ha que dir que en l’àrea d’educació física no es treballa molt la competència digital, ja que com hem pogut comprovar no apareix en molts dels continguts a treballar. En el primer cicle no trobem cap contingut relacionat amb aquesta competència, en el segon cicle s’introdueix algun contingut en el qual es treballa però no es fins al tercer cicle quan ja trobem algun contingut i un criteri d’avaluació.
Avui en dia, s’hauria de donar més importància a aquesta competència , ja que ens pot servir de gran ajuda per a la nostra vida, pels abanços tecnològics que s’han prodüit en els últims anys.

No hay comentarios: